“Jó“ körmös – “rossz” körmös!
“Jó“ vendég – “rossz” vendég!
Na ezek a sarkos szalagcímek majd felborzoljàk azok ideg állapotát akik esetleg a “rossz” kategóriába tartoznak. Bár itt is fogalmazhatnék úgy, hogy nincs jó meg rossz csak simulékony és rutintalan vendég. Bàr ez utóbbi azért ezzel a szóval sem a leghelyén valóbb.
Na de kezdjük a vendégekkel mert talán az rövidebb.
A legelső, hogy meg kell tanítani nekünk körmösöknek a vendégeket arra, hogy tudnak leghatékonyabban együtt működni a szakemberrel. Nálam az első és egyetlen legfontosabb ilyen dolog, hogy lelazuljon.
Leteszi a könyökèt csuklótól pedig lelazítja a kezét ujjait és úgy tesz mintha az a keze amivel dolgozok nem tartozna a testéhez. Na itt már vannak akik megakadnak s nehezen lazulnak el de azért nagy részt a végére vagy többedik alkalomra sikerül. Ez szerintem függ a vendég szellemi és jellembeli ill fizikális adottságaitól is, hogy sikerül e neki. A “jó”vendégnek egyből megy a nehezebb eseteknek soha😄
Na jó egyszer sikerül nagyjából talán….
A második s szintén fontos dolog a jó kommunikáció és az, hogy ne a vendég akarjon irányítani szakmailag ha nincs rutinja és szakmai tapasztalata. Ha ezek megvannak sem az ő dolga hiszen vendégként ül ott. Amennyiben okosabb csinálja magának. Fontos ha fix elképzeléssel is megy a vendég akkor is legyen nyitott ha szakmailag azt az opciót nem ajánlja a körmös. Amennyiben olyan dologhoz ragaszkodik ami nem segíti elő a hosszabb köröméletet vagy látványilag ront az összképen akkor vállalja annak káros hatásait.
A következő pontok màr kapcsolódás a körmöshöz hiszen mind kèt félre vonatkozik.
Mint tudjuk az idő pénz vagy ahogy én még mondanám a gyerekeimmel tölthető élmény.
Tehát fontos a pontosság. Ez egy olyan szakma amikor ezt a pontosságot könnyű ketté vágni de azért igyekezzünk ezt a fontos szempontot is betartani. A pontosság kb 5-10 perces eltéréseket foglal magába nálam. Az is fontos mind kèt részről, hogy ha lemondásra kerül az időpont azt korrektül és időben tegye meg mind kèt fèl. A bosszankodás és a rossz száj ím hagy pozitív nyomot egyik félben sem.
Visszakanyarodva a vendégekhez fontos ha kész a szép köröm akkor azt rendeltetésnek megfelelően használjuk.
Pèldàk:
Nem Bontunk Alu dobozokat körömmel
Nem használjuk a körmünket kb semmire ujjbeggyel próbáljuk a pénzt felvenni nyomkodni kapcsolót kézfertőtlenítőt stb.. ezekről nagyon hosszú a lista a lényeg ha műkörmünk van és hosszú is akkor meg kell tanulni másként használni a kezünket és más lesz a tárgyakkal a kapcsolat.
Sokszor fel se tűnik a műköröm viselőnek mennyire helytelenül használja körömmel a kezét. Vegyszerek sem tesznek jót se a körömnek de a bőrünknek sem. Sportnál sem a legjobb a hosszú köröm.
Amennyiben megtanulsz élni vele viszont mindent ugyan úgy tudsz használni.
Térjünk rá a körmösökre:
A jó körmös szerintem szakmailag képzett tud segíteni ha elbizonytalanodsz ill ha nem
Megfelelő az opcionális köröm viseletre amit szeretnél felajánlja neked a választás jogàt.
Odafigyel a személyes igényeidre és igyekszik a tudása legjavát beletenni a munkájába, hogy tartós és szép körmöt varázsoljon. Fontos a személyisége hogy simulékony legyen a vendégek színes egyéniségeihez. Meghallgasson de beszélgessen is veled.Karakteres de kompromisszumképes legyen. Tudja, hogy mit s mennyit mutasson a választás jogán, hogy azzal segítse a közös munkát ne akadályozza.
Mint fentebb màr említettem pontosság megbízhatóság fontos s elengedhetetlen a részéről.
Talán ezeket összefoglalva màr van képünk a “jó” vendég “rossz”vendég és a “jó” körmös és “rossz”körmös fogalomról.